Pisaliśmy niedawno o tym, jakie składniki można łączyć razem, aby miały dobroczynny wpływ na Twoje zdrowie. Teraz słów kilka o tych, których łączenia powinnaś unikać. Oto lista:

  • Świeże ogórki z warzywami, które mają dużo witaminy C, jak np. pomidory, papryka, natka pietruszki, kapusta.

Ogórka z pomidorem więc lepiej nie łączyć .

Dlaczego? Ogórek zawiera askorbinazę, która niszczy witaminę C w wymienianych wyżej warzywach.

  • Pomidory i twaróg

Groźne połączenie, bowiem zawarte w pomidorze kwasy łączą się z wapniem zawartym w serze. Tworzą w ten sposób związki, które gromadzą się w stawach i odpowiadają za ich ból.

  • Herbata, zwłaszcza czarna i sery

W herbacie jest mnóstwo szczawianów. W tym połączeniu ponownie niedobrze przyswajamy wapń.

  • Ryby i kapusta

Kapusta zawiera substancje, które ograniczają przyswajanie jodu, co przekłada się na niedoczynność tarczycy. Z kolei ryby zawierają bardzo dużo jodu.

  • Ziemniaki i jajka

Ziemniaki zawierają szczawiany, które utrudniają przyswajanie wapnia i żelaza, pochodzących z jajek.

  • Ziemniaki i masło

Połączenie obydwu składników znacząco wpływa na wzrost glukozy we krwi.

  • Herbata i ciasto drożdżowe

Herbata zawiera garbniki, które zmniejszają wchłanialność białka oraz wiążą wapń, żelazo, a także niszczą zawartą w cieście witaminę B1.

  • Ryby i olej słonecznikowy

Ryby zawierają kwasy omega- 3. Moc kwasów omega- 3 jest powszechnie znana, z kolei olej słonecznikowy zawiera kwasy omega- 6. Jeśli tych ostatnich jest za dużo, wówczas eliminują dobroczynne działanie tych pierwszych.

Zobacz naszą akcję, w której do wygrania są atrakcyjne nagrody