przyjmności

11 mln Polaków sięga po lekki alkohol dla orzeźwienia, ale tylko 24 proc. z nich to kobiety. Czy kobiety nie mają ochoty na przyjemne orzeźwienie? Deficyt propozycji dla kobiet jest w Polsce zjawiskiem ogólnospołecznym.

AMBRA – największy w Polsce producent i dystrybutor win – rozpoczyna sezon orzeźwienia od debaty na temat „Feminizmu przyjemności”.

– Przyjemność nie jest żadnym luksusem ani „słabością”. Jest sferą naszych dóbr podstawowych, naszej autonomii i zarazem dobrych relacji z innymi. Przeżywanie przyjemności, cieszenie się nią, cechuje ludzi z optymizmem i dobrą energią. Przyjemność nie zagraża żadnym wartościom. Jest fundamentem rozwoju każdego z nas. To główne źródło wiedzy o tym, co dla nas dobre, a co złe – mówi Prezes AMBRA S.A. Robert Ogór. – Jako producent przyjemności chcemy ją śmiało pomnażać. I zachęcać kobiety do feminizmu przyjemności.

Dlaczego właśnie kobiety?  Bo to kobiety tworzą w Polsce kulturę wina. Ich rosnąca rola społeczna, wpływ na decyzje konsumenckie jest jednym z pięciu głównych czynników wzrostu tej kategorii. Równie istotnym jak: rosnące dochody, wzrost wykształcenia oraz aspiracji życiowych i rozwój turystyki. Wartościowy wzrost rok do roku win spokojnych wyniósł +6,1%, a w przypadku win musujących to aż 9,2%. Każdego roku konsumenci wydają średnio o 50 gr więcej na butelkę wina.

9,2 mln Polek pije wino, ale tylko 2,6 mln kobiet pije alkohol dla orzeźwienia. Dla porównania w orzeźwieniu uczestniczy aż 8,4 mln mężczyzn! Powodem tak dużej dysproporcji jest brak propozycji dla kobiet – dominacja typowo męskich alkoholi. Deficyt, który jest zjawiskiem ogólnospołecznym, w tym samym stopniu dotyczy rynku lekkich alkoholi. Kobiety wybrały wino, ale kategoria ta nie stworzyła dla nich orzeźwiającej propozycji – lekkiej, smacznej, zachowującej elegancję wina, ale rozszerzającej wachlarz okazji do jego konsumpcji.

– Powiedzmy to otwarcie: konsumentki potrzebują kontroferty dla piwa. Odpowiedź na potrzeby kobiet tworzy więc długoterminowy potencjał wzrostowy dla polskiego rynku wina – mówi Agata Domaradzka, Dyrektor Marketingu AMBRA S.A. – Przejawem kobiecego wyzwolenia, większego otwarcia jest fakt, że coraz częściej bez skrępowania, bez poczucia winy sięgamy po wino dla przyjemności, dla smaku, dla siebie samej. Nam też po prostu wolno! Tak samo jak mężczyznom.

Badania konsumenckie AMBRA S.A. potwierdzają, że coraz mniej alkoholu pijemy dla tradycji, celebracji, bo tak wypada. Coraz częściej sięgamy po alkohol dla przyjemności i smaku. Chętniej poszukujemy nowości.

Pijemy wino: „w piątek na wyluzowanie, odstresowanie po tygodniu”, „podczas luźnych spotkań ze znajomymi”, „z przyjaciółką”, „na grillu” …  – mówią konsumenci wina podczas badań rynkowych.

Nowe trendy na rynku alkoholi kreuje pięć atrybutów: nowoczesność, czyli właśnie odejście od tradycji, lekkość, smak, jakość i orzeźwienie. Najlepiej pokazuje to kategoria win musujących. Za jej wzrost odpowiada silnie rosnące prosecco (+16% wartościowo), które stanowi już ok. 20% wartości całej kategorii. 43% konsumentów sięga po prosecco, aby sprawić sobie przyjemność.

– Już ponad ¼ konsumentów deklaruje, że pije wino musujące przez cały rok. Na przestrzeni ostatnich trzech lat pojawił się więc drugi, po sylwestrze, sezon dla win musujących. W wakacje konsumenci sięgają po „bąbelki” dla smaku, orzeźwienia i przyjemności – mówi Tomasz Pawlicki, Senior Brand Manager AMBRA S.A.

Prosecco, częściej niż inne alkohole, jest konsumowane w kobiecym towarzystwie! Staje się jedną z ikon feminizmu przyjemności.

przyjemności

– Chcemy wspierać kobiety w dążeniu do samorealizacji oraz dostarczać im produkty, które przyjemność mają w swoim DNA. Kierujemy się kobiecym punktem widzenia. Angażujemy się w sprawy konsumentów i chcemy budować z nimi trwałe relacje. Zależy nam, by wnieść do ich życia coś pozytywnego i wartościowego. Kulturalna konsumpcja alkoholu wśród kobiet, która jest jednym z przejawów feminizmu przyjemności to dla nas ważny temat społeczny – mówi Agata Domaradzka, Dyrektor Marketingu AMBRA S.A.

AMBRA otwiera więc przełomowy dla rynku wina sezon przyjemności i orzeźwienia, wprowadzając do sprzedaży dwa nowe owocowe smaki Fresco Frizzante: Fresco Frizzante Fragola i Fresco Frizzante Mango & Pesca o niższej zawartości alkoholu 5,5% oraz unikalny na rynku format opakowania: poręczną odkręcaną butelkę 250 ml. Fresco jako druga marka wina w Polsce otwiera nowe perspektywy dla całej kategorii. Niezobowiązujące okazje, picie Fresco Frizzante przez słomkę wprost z małej butelki pokazuje wino w nowym świetle – jako wakacyjną orzeźwiającą propozycję, która może śmiało konkurować z piwem. Tylko w pierwszym roku od wprowadzenia nowej pojemności Fresco Frizzante AMBRA S.A. chce sprzedać ponad milion małych butelek. W nadchodzącym sezonie letnim sprzymierzeńcem kobiet będzie też CIN&CIN – najbardziej kobieca marka win. Zgodnie z hasłem „Lubię tak” chce zachęcać Polki do przyjemności i życia na własnych zasadach.

przyjemności

– CIN&CIN jest nowym typem marki, którą tworzą konsumenci. Jest otwarta, zaangażowana, silna i odważna – dodaje Agata Domaradzka, deklarując że to właśnie CIN&CIN promować będzie ideę feminizmu przyjemności.