2016 był kolejnym rokiem, w którym marka Nissan zanotowała najwyższą w Polsce sprzedaż w segmencie crossoverów – w porównaniu do 2015 roku modele Juke, Qashqai oraz X-Trail znalazły łącznie blisko o 22% więcej nabywców.

Największy wzrost w okresie styczeń-grudzień 2016 roku osiągnął flagowy Nissan X-Trail. Sukces doskonale znanego na rynku silnika 1.6 dCi 130 KM oraz uzupełnienie gamy modelu o benzynową jednostkę 1.6 DIG-T o mocy 163 KM zaowocowały aż 84-procentową dynamiką sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015. Wraz z początkiem 2017 roku ofertę modelu uzupełnił 2-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 177 KM i 380 Nm momentu obrotowego, co pozwoli Nissanowi X-Trail pozyskać nowych klientów, poszukujących wyższych osiągów.

Bestsellerowy Nissan Qashqai, który w tym roku obchodzi swoje dziesięciolecie, nie zwalnia tempa. W zeszłym roku do klientów w Polsce trafiło 7 706 sztuk, co oznacza wzrost o ponad 20% w porównaniu z 2015 r. Model, który zapoczątkował w 2007 roku segment crossoverów, mimo coraz to nowych konkurentów pojawiających się na rynku, wciąż jest najchętniej kupowanym tego typu autem w Europie z łączną sprzedażą 2,3 mln egzemplarzy.

Miejski crossover Juke mimo 7-letniej już obecności na rynku wciąż z sukcesem zdobywa nowych klientów. Dzięki oryginalnej stylistyce i bogatej ofercie personalizacji zarówno nadwozia, jak i wnętrza, nabywca może stworzyć dla siebie unikalny egzemplarz, odpowiadający jego indywidualnym preferencjom. W 2016 roku sprzedaż modelu Juke wzrosła w Polsce o 3,4% w porównaniu z 2015 r.
W bieżącym roku głównym motorem napędowym marki pozostaną crossovery, ale początek roku niewątpliwie należy do nowego Nissana Micra, który ze swoją odważną stylistyką, wysokiej jakości wykończeniem wnętrza oraz licznymi innowacyjnymi technologiami ma wszystkie atuty, by stać się ważnym graczem wśród miejskich hatchbacków.

Nissan w Europie

Nissan posiada jedną z najbardziej kompleksowych ofert w Europie spośród producentów samochodów pochodzących z innych kontynentów. Firma zatrudnia ponad 17 000 osób w ramach swoich lokalnych działań w zakresie projektowania, badań i rozwoju, produkcji, logistyki oraz sprzedaży i marketingu. W ubiegłym roku w zakładach Nissana w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Rosji wyprodukowano ponad 660 000 samochodów, w tym wielokrotnie nagradzane crossovery, pojazdy użytkowe oraz Nissany LEAF, najpopularniejszy samochód elektryczny na świecie. Ogłoszona niedawno przez Nissana wizja inteligentnej mobilności jest powiązana z realizowanym już celem całkowitego wyeliminowania emisji z pojazdów oraz śmiertelności w wypadkach drogowych. Takie kompleksowe podejście wyznacza kierunek prac nad nowymi produktami i technologiami, a najważniejsze decyzje firmy będą dotyczyły sposobów zasilania pojazdów, ich prowadzenia oraz integracji ze społeczeństwem. Nissan stara się zdobyć pozycję najbardziej pożądanej marki azjatyckiej w Europie.

http://www.newsroom.nissan-europe.com