Poznajemy się na jednej z imprez targowych wiosną. SENSUM MARE NATURAL SKINCARE to nowa polska marka na rynku kosmetyków w Polsce. Czym się wyróżnia na tle innych, konkurencja jest bowiem spora.

To co wyróżnia SENSUM MARE to fakt, że jesteśmy pierwszą, polską marką naturalnych kosmetyków, która w unikalny sposób łączy składniki pochodzenia morskiego i oceanicznego (algi, polisacharydy z glonów) z wodą z lodowca norweskiego. Bardzo mocno stawiamy na składniki pochodzenia morskiego ponieważ są one niezwykle odżywcze dla naszej skóry. Surowce pozyskiwane są z najczystszych rejonów a każdy nasz nowy produkt przechodzi szereg badań potwierdzających nie tylko bezpieczeństwo stosowania ale również działanie danego kosmetyku.

Kolejnym wyróżnikiem są nasze receptury tworzone, naszym zdaniem, w jednym z najlepszych laboratoriów w kraju, receptury niezwykle bogate w naturalne składniki aktywne których, na przykład w kremie, mamy 27. Ważne jest dla nas również stężenie poszczególnych składników, na tyle wysokie aby działało i przynosiło zamierzony efekt.

Poza algami i wodą z lodowca do produkcji kosmetyków używamy naturalnych składników aktywnych sprowadzanych z najodleglejszych zakątków świata. Wraz z laboratorium spędzamy długie godziny na poszukiwaniu najlepszych surowców a receptury tworzymy długie miesiące aby efekt był jak najlepszy.

Wywiad z Maciejem Tęsiorowskim i Łukaszem Kołodziejkiem– założycielami marki kosmetyków naturalnych SENSUM MARE NATURAL SKINCARE

Wywiad z Maciejem Tęsiorowskim i Łukaszem Kołodziejkiem– założycielami marki kosmetyków naturalnych SENSUM MARE NATURAL SKINCARE

 

Opowiedzcie proszę co było inspiracją do stworzenia marki i jak wyglądało jej kreowanie.

Myśląc o tym wszystkim co dzieje się od trzech lat w naszym życiu czasem myślimy, że to film bo na pewno droga do stworzenia własnej marki jest niezwykłym doświadczeniem i obfituje w najróżniejsze sytuacje, których nie wymyśliłby najlepszy reżyser.

Branża kosmetyczna od dłuższego czasu nas pasjonowała, kibicujemy też wszystkim eko trendom starając się żyć zgodnie z nimi. Pragnęliśmy stworzyć takie kosmetyki, które będą unikatowe na rynku. Nie chcieliśmy być kolejnym producentem naturalnych mydeł czy hydrolatów, pragnęliśmy stworzyć zaawansowane receptury, które będą adresować problemy pielęgnacyjne świadomych i wymagających kobiet. I tak też się udało.

Pytasz o inspirację, myślę, że jest jej wiele. Pierwszą i najważniejszą są kobiety. W naszym życiu od dziecka towarzyszą nam kobiety, to nasze mamy, babcie i ciotki zaszczepiły w nas wspaniałe cechy takie jak chęć poznawania świata, otwartość na ludzi czy wytrwałość. W życiu dorosłym otaczamy się kobietami, które nas inspirują i czasem są merytorycznym wsparciem, bardzo to doceniamy.

Inspirację dają nam podróże, ludzie spotykani na naszej drodze, rozmowy ale również różne momenty w których obcujemy ze sztuką czy designem.

 

Stworzyliście dobre produkty dla kobiet. Co sądzicie o decyzjach zakupowych Polek pod względem wyborów kosmetycznych?

Rynek naturalnych kosmetyków stale się rozwija, wiąże się to przede wszystkim z tym, że panie ale również panowie, coraz częściej sięgają po naturalne i bezpieczne produkty. To trend, którego nie da się zatrzymać. Pragniemy żyć zdrowo i w zgodzie z naturą, czytamy składy nie tylko produktów żywnościowych ale również kosmetycznych.

Polki coraz częściej przy wyborze kosmetyków kierują się ich pochodzeniem i składem a nie przekazem marketingowym, ponieważ naturalny kosmetyk staje się uzupełnieniem ich stylu życia. Żyjemy w szybkim tempie, często relacje międzyludzkie zamieniamy na kontakty wirtualne, w dużych miastach narzekamy na zanieczyszczenie, które jest efektem rozwoju społeczeństwa z jednej strony z drugiej, nie myślenia na przód w kontekście ochrony środowiska. Te elementy powodują, że zaczynamy szukać wyciszenia oraz kontaktu z tym co naturalne i dobre i dotyczy to wielu aspektów naszego życia. Zaczynamy doceniać weekend spędzony na wsi czy warzywa przywiezione z działki. Coraz częściej pragniemy konsumować mądrze z poszanowaniem środowiska naturalnego myśląc o tym co będzie w przyszłości.

 

Jesteście na rynku krótko, ale Wasze produkty zostały zauważone przez największe magazyny w Polsce. Otrzymaliście min. nagrodę Glammies i nie tylko… Który z Waszych produktów jest najczęściej wybierany przez klientki?

Od samego początku firmę budujemy w oparciu o wiarygodność na którą składa się jakość i spójność. Launch marki rozpoczęliśmy od dwóch serum do twarzy z czego jedno z nich, tak jak mówisz, po niespełna 4 miesiącach otrzymało jedną z najważniejszych nagród branży kosmetycznej. To nas tylko umocniło w przekonaniu, że jakość zawsze będzie najlepszą reklamą dla naszej marki i tak jest do dzisiaj.

Aktualnie portfolio to 7 produktów i kolejne w przygotowaniu.

Pytasz który produkt jest najczęściej wybierany? Wszystkie sprzedają się wyśmienicie i mają grono stałych fanów. Osoby z cerą suchą sięgają po bogatą linię ALGORICH, za to osoby z cerą mieszaną i strefą T sięgają po linię ALGOLIGHT.

Bez dwóch zdań, nasze ostatnie dwie nowości bogaty tonik do twarzy oraz krem pod oczy podbiły serca pań. Pierwsza partia toniku wyprzedała nam się w niespełna 4 tygodnie. Panie doceniają też spójność marki, która w każdym elemencie jest prawdziwa i jakościowa.

Co jest największą przeszkoda w pielęgnacji cery kobiet, a co jej największym sprzymierzeńcem?

Na pewno wiedza i świadomość odnośnie własnego zdrowia, potrzeb czy typu cery jest największym sprzymierzeńcem. Pomaga to odpowiednio dobrać nie tylko produkty kosmetyczne ale również odpowiednią dietę.

Czasem przeszkodę stanowi niepełna wiedza, często zaczerpnięta z internetu, nie pogłębiona większą lekturą czy kontaktem ze specjalistami. Nie wszystko co dobre jest dla naszych koleżanek musi być dobre dla nas 😊 Panie z cerą suchą będą zadowolone ze stosowania bogatych i treściwych formuł kosmetyków; te same kosmetyki jednak nie sprawdzą się przy cerze tłustej powodując zapychanie porów i powstawanie zaskórników.

Którą z polskich gwiazd chcielibyście, żeby testowała Wasze produkty?

Jest wiele wspaniałych kobiet w przestrzeni publicznej z którymi chcielibyśmy porozmawiać i wręczyć nasze produkty. Musimy się też przyznać do tego, że kilka znanych pań miało okazję stosować nasze kosmetyki były nimi Beata Tadla, Barbara Kurdej-Szatan czy Dorota Gardias. Mieliśmy też okazję poznać panią Małgorzatę Kożuchowską, która zatrzymała się przy naszym stoisku podczas jednych targów i wraz z mamą poddała się badaniu skóry twarzy i testom naszych kosmetyków. To są bardzo miłe momenty, które długo będziemy pamiętać 😊

Ważne jest jednak dla nas to, że kosmetyki tworzymy dla wszystkich kobiet. Na naszym blogu znaleźć można historie „zwykłych” kobiet, które w życiu odnalazły pasje, coś ważnego zmieniły i stanowią inspirację dla innych. To są świetne kobiety i świetne historie i właśnie z myślą o takich kobietach tworzymy naszą markę.

Jak widzicie Waszą firmę za 5, 10 i 15 lat?

Pragniemy stale się rozwijać. Firma niczym dziecko rośnie i zabiera coraz więcej czasu, wymaga też ogromnego skupienia na wielu płaszczyznach. Na pewno portfolio naszych produktów będzie rosnąc, mamy już zaplanowane nowości na dwa lata do przodu 😊 W tym wszystkim jesteśmy bardzo spokojni ponieważ z jednej strony widzimy jak wspaniale produkty SENSUM MARE odbierane są przez rynek, z drugiej strony nie jesteśmy nastawieni na tzw. biznes tu i teraz. Myślimy przyszłościowo i krok po kroku rozwijamy firmę. Nie interesuje nas ilość a jakość i na tym wygrywamy.

Ucieszyłoby nas ogromnie jeśli udałoby nam się otworzyć pierwsza SPA pod marką SENSUM MARE za kilka lat, i może nie w Polsce a we Włoszech 😊

rozmawiała Patrycja Bilewska