W najnowszej kampanii Echo Fashion rysuje się obraz silnej, pewnej siebie kobiety, ale z dystansem podchodzącej do życia. Sprawia wrażenie wyluzowanej, choć mocno stąpa po ziemi. To kolekcja, której mocną stroną jest wyrazistość, kobiecość i kolor.

W rozmowie z nami na temat mody i prowadzenia biznesu kobiecą ręką – właścicielka marki Echo Fashion Gabriela Roczkalska- Drożdż.

Allaboutlife: W naszym portalu dużo jest mody. Interesują nas marki ogólnoświatowe, ale z śledzimy rynek polski. Napawa on nas coraz większym zachwytem. Jeszcze do niedawna królowały szarości i dresowe ubrania. Polska ulica wyglądała tak samo. Myślałyśmy, że to się nie zmieni, ponieważ ten trend trwał kilka lat. To się na szczęście zmienia. Zauważamy fajne kroje, dbałość o detale, dobrej jakości tkaniny. Pani firma powstała 20 lat temu. Czytamy, że to międzypokoleniowy brand. Jak zatem wyglądała droga do obecnych czasów począwszy od roku 1997.

Gabriela Roczkalska- Drożdż: Przez 20 lat naszej działalności byliśmy świadkami transformacji polskiej kobiety, która w obliczu wielu zmian zarówno społecznych jak i gospodarczych. Ona ewoluowała, otwierała się na świat, na zmiany, na trendy, by dziś otworzyć się na najważniejszy krok w swoim życiu, na swoją kobiecość.

Jest to chyba największa zmiana jaką dało się zaobserwować. Jeśli chodzi o samą drogę do 2017 roku, to na pewno nie była usłana różami, ale tego nikt nam nie obiecywał 🙂 Było jak w kalejdoskopie, raz pod górę, a raz z górki. Raz krok w tył i dwa do przodu. Nie raz wątpiliśmy w przyszłość, ale zawsze wtedy stawało się coś, co dodawało nam sił i pewności, że to co robimy, jest tym co kochamy. Droga ta była bardzo bogata w wiele cennych doświadczeń, które z odwagą przyjmowaliśmy jako najlepszą naukę na przyszłość. Oczywiście nie znaczy to, że dziś wiemy już wszystko, gdyż każdego sezonu, każdego dnia uczymy się czegoś nowego. Świat nadal się zmienia. Również zmienia się polski rynek mody, zmieniają się nasze klientki, i to jest najfajniejsze w naszej branży.

Allaboutlife: Jak pracuje się w rodzinnej firmie? Pani Mąż zarządza siecią sprzedaży, siostra jest Pani prawą ręką…

Gabriela Roczkalska- Drożdż: …..a siostry męża nadzorują nasze butiki i produkcję. Swego czasu pracował z nami również mój tata, a dziś powoli cześć obowiązków przyjmują moje córki i siostrzenice męża, więc termin ” rodzinna firma” z roku na rok zaczyna mieć pełniejszy wymiar 🙂 Oczywiście jak w każdej wspólnocie, zdążają się zgrzyty i niesnaski, ale wkład najbliższych w rodzinny biznes jest nieobliczalny, zwłaszcza gdy od lat budują markę razem z nami i ich zaangażowanie jest bardzo bliskie naszemu. W naszej firmie pracuje około 60 osób, część z nich jest z nami od początku, więc można powiedzieć, że rodzina ECHO Fashion jest bardzo duża 🙂

Allaboutlife: Jesteśmy pod wrażeniem ostatnich kolekcji. Ubrania z niej miałyśmy na sobie podczas ostatniego eventu organizowanego przez nasz portal LOVEMYLIFE. Miałyśmy wiele zapytań o to, jaka to firma! Skąd czerpie Pani pomysły na kolejne kolekcje?

Gabriela Roczkalska- Drożdż: Najbardziej inspirują mnie tkaniny, uwielbiam je zestawiać, układać w duety i komplety, zawsze w tle „widząc” kobietę ECHO, która zakłada je na różne okazje. Inspiruje mnie nowoczesna kobieta, która ma bardzo dużo zajęć, obowiązków, ale i pasji i troski o siebie. Dla niej, czyli i dla siebie :), tworzę kolekcje ECHO Fashion.

Allaboutlife: Jak cechy Pani zdaniem musi mieć kobieta, która zarządza ogólnopolską firmą w Polsce?

Gabriela Roczkalska- Drożdż: Asertywność, otwartość i empatia, które pozornie się wykluczają, muszą na co dzień towarzyszyć zarządcy każdej firmy. Wielce przydatny może być tez dystans do otaczającego świata i niestety czasem chłodna kalkulacja. Nigdy nie można zapomnieć jednak o cierpliwości, konsekwencji w działaniu i ciekawości świata.

Allaboutlife: Jakie Pani zdaniem błędy popełniają młodzi projektanci?

Gabriela Roczkalska- Drożdż: Trudno mi oceniać młodych projektantów, bo w dzisiejszych czasach przyszło im działać w bardzo trudnych warunkach. Doba internetu z jednej strony daje im wielkie możliwości, ale może tez podcinać im skrzydła lub tworzyć krzywy obraz rzeczywistości. Ze smutkiem obserwuję wielkie sukcesy nowych marek, czy projektantów, którzy nie potrafią unieść swojego sukcesu. Sukces ten usypia ich czujność, pozwala osiąść na laurach, co wytrąca ich z działania i niestety nie potrafią wrócić na swój tor. Bardzo mi szkoda ich pierwotnego zapału, talentu i pomysłowości, które powoli gasną. Bardzo pomocne w takich przypadkach byłyby instytucje współczesnego mecenasa mody, który wspierałby takie talenty, aby nie straciły siebie w obliczu chwilowego sukcesu.

 

Allaboutlife: Czego po tylu latach pracy w polskiej modzie nauczyła się Pani, jakie są tzw. polskie realia mody?

Gabriela Roczkalska- Drożdż: Trudne pytanie, bo tak jak wspomniałam, polskie realia mody, to bardzo płynny termin:) Polki coraz chętniej sięgają po ubrania z polską metką, ale jednak nie możemy się chwalić do końca prawdziwym modowym patriotyzmem. Nadal obserwujemy większą fascynację sieciowymi, światowymi markami, niż polską, bardzo dobrą pod wieloma względami , modą. Trend na rodzime marki jednak wzrasta i wierzę, że to się już nie zmieni.

 

Allaboutlife: Co wyrzucamy z szafy w nadchodzącym sezonie?

Gabriela Roczkalska- Drożdż: Po latach zaczynamy się żegnać z jeansowymi rurkami, gorsetami, asymetriami i dużą biżuterią.

Echo Fashion/ zdj. Łukasz Pukowiec

Echo Fashion/ zdj. Łukasz Pukowiec

Allaboutlife: Jak w modzie wyglądać będzie jesien/zima 2017/2018?

Gabriela Roczkalska- Drożdż: Jesień i zima będzie bardzo kobieca. Wracamy do zaznaczania talii i ramion, aby jeszcze bardziej podkreślić sylwetkę. Dodajemy kokardy, kwiatowe printy, stawiamy na seksowne, kobiece sukienki, w długościach mini do maxi. Łączymy faktury, struktury i style w duchu skandynawskiego maksymalizmu.

Allaboutlife: Jak jest kobieta, którą chce ubierać Echo Fashion? 

Gabriela Roczkalska- Drożdż: Kobieta ECHO, którą chcemy ubierać, jest kobietą autentyczną, ją widzimy w każdej z naszych klientek, w kobietach z naszej firmy, w lustrze 🙂 Kobieta ECHO jest nowoczesna, aktywna, silna i pewna siebie. Ma pasje, jest matką, żoną , córką, singielką, jest każda z nas.

zdjęcia: Łukasz Pukowiec

Zdobądź nagrody w naszej kampanii lato w stylu gwiazd