Marka kosmetyków do włosów oddana idei ulepszania świata, wierna swoim tradycjom i pomysłom założycieli czyli Paul Mitchell.

Paul Mitchell jest wiodącą, amerykańską marką kosmetyków do włosów, której produkty znajdziecie w najlepszych salonach fryzjerskich na całym świecie. Marka jest synonimem najwyższej jakości, profesjonalizmu i innowacyjnych rozwiązań. Produkty marki obdarzyli zaufaniem na przykład aktorki Charlize Theron i Jennifer Aniston, piosenkarka Rihanna oraz aktorzy Jack Nicholson i Tom Cruise.

Lista osób, które są zadowolone z kosmetyków tej marki, jest bardzo długa, a sama firma ceniona jest również dzięki odpowiedzialnej działalności społecznej.

To pierwsza na świecie firma, która sprzeciwiła się testowaniu produktów kosmetycznych na zwierzętach i nigdy tego nie robiła.
Wspiera ponad 19 akcji charytatywnych, akcje walki z rakiem piersi i ochrony zwierząt, a także zalesiania terenów Amazonii.

Wszystkie niezbędne składniki botaniczne, używane w produktach firmy są zbierane bez szkody dla środowiska. Firma Paul Mitchell ma swoją samowystarczalną farmę Awapuhi (imbiru hawajskiego), na Północnym Wybrzeżu Hawajów, gdzie wykorzystuje panele solarne do akumulacji energii słonecznej. To inspirująca model prowadzenia biznesu, który prawie 40 lat temu stworzyło dwóch przyjaciół mających na start zaledwie 700 dolarów.

Paul Mitchell

Paul Mitchell

Historia firmy John Paul Mitchell Systems jest równie ciekawa jak jej produkty. W 1980 roku dwóch przyjaciół fryzjer Paul Mitchell i specjalista w dziedzinie marketingu, John Paul DeJoria miało wizję, by zbudować firmę stworzoną przez fryzjerów dla fryzjerów. Przyjaciele zdecydowali się wprowadzić na rynek profesjonalny system pielęgnacji włosów oparty na rewolucyjnej metodzie modelowania włosów oraz produkcie Hair Sculpting Lotion™. Wspólnicy zaczęli promować swoje produkty pod nazwą Paul Mitchell Systems, ponieważ to właśnie Paul był opiniotwórczym i charyzmatycznym fryzjerem.

Legendarny dziś, czarno-biały design prawdopodobnie nie powstał jako przemyślana strategia, ale wynikał z braku środków na kolorowy druk. Obecnie produkty nadal sprzedają się w duchu idei twórców w aż 80 krajach świata. Wyjątkowa strategia działania oparta na głębokich przekonaniach i wartościach doprowadziła firmę do sukcesu. Mitchell i DeJoria sami zaczęli wychodzić do klientów, oferując właścicielom salonów darmowe prezentacje swoich produktów oraz możliwość zakupu towaru z opcją zwrotu niesprzedanych przez salon kosmetyków.

 

Byli pierwszymi, którzy zastosowali takie praktyki w branży produktów pielęgnacyjnych. W rezultacie uczyniło firmę najdynamiczniej rozwijającym się prywatnym przedsiębiorstwem w Stanach Zjednoczonych.

Marzenie wspólników rozkwitło. Dziś John Paul Mitchell Systems osiąga roczne wyniki sprzedaży detalicznej na poziomie 900 milionów dolarów. Co potwierdza ogromną popularność, którą zyskała marka. Niestety w 1989 roku na raka trzustki zmarł jeden z założycieli firmy, fryzjer Paul Mitchell. Aktualnie kontynuacją jego dzieła zajmuje się John Paul DeJoria i Angus Mitchell–syn Paula Mitchella.

Z bogatej oferty produktów Paul Mitchell każdy stworzy odpowiedni dla potrzeb swoich włosów zestaw, który spełni wszystkie oczekiwania i przyniesie pożądane rezultaty. W obecnej chwili firma ma w swojej ofercie liczne linie produktów (Paul Mitchell, The Tea Tree Collection, Paul Mitchell Express Style, Paul Mitchell Professional Hair Color, Marula, Awapuhi Wild Giger, Neuro).

Szczególną sławę zyskały na przykład produkty z kategorii „color care“. Podtrzymują one rezultat farbowania, zapewniają włosom odpowiedni poziom nawilżenia, dynamikę, świeżość i olśniewający blask. Na uwagę zasługują także produkty koloryzujące, które gwarantują trwałe i wyjątkowe rezultaty farbowania.

Skala kolorów i odcieni jest niemalże nieskończona, a bezpieczeństwo jest wynikiem użycia delikatnych składników pielęgnujących.

 

Firma zarządzana jest zgodnie z jej początkową wizją. Mimo wielu lukratywnych ofert kupna składanych przez duże korporacje konsekwentnie odmawia się sprzedaży firmy. Początkowa przysięga wspólników założycieli trwania na straży branży produktów do
pielęgnacji i pozostania prywatną marką trwa nadal. Polecamy kanał na platformie Youtube marki, o nazwie Paul Mitchell Polska.

Możecie znaleźć tam filmy z serii wirtualny stylista, czyli zbiór filmów instruktażowych dotyczących stylizacji włosów, które można wykonać samodzielnie w domu.

artykuł we współpracy z marką Paul Mitchell