Ekologiczne materiały, wszechobecny jeans i dużo wyrazistych kolorów. To tylko kilka trendów, które opanują wiosenną modę w 2020 roku. Jakich ubrań nie może zabraknąć w twojej garderobie i co będzie na topie przez najbliższych kilka miesięcy?

Pora na styl lat 70.

W kolekcjach z ostatnich lat wyraźnie widoczne były inspiracje latami 90. Białe kozaczki, logomania, styl sportowy. W nadchodzącym sezonie marki zdają się powoli odchodzić od tego trendu. Obserwując wybiegi, można jednak dostrzec, że „najtisy” zastąpił styl rodem z lat 70. Na catwalkach królowały połyskujące topy, kraciaste spodnie czy płaszcze z kwiatowymi motywami. Oprócz disco i boho akcentów widoczne były również poszerzane spodnie i golfy, zwłaszcza te w musztardowych odcieniach. Na reakcje sieci odzieżowych nie trzeba było długo czekać – wiosną Zara postawiła na kolekcję „Born in the 70’s”, której twarzą została Anja Rubik. Nie zabrakło w niej krótkich kamizelek, białych bluzek z haftem, ale przede wszystkim skórzanych płaszczy oraz dominujących barw ziemi, zwłaszcza brązu. Oprócz tego na sklepowe półki zawitały spódnice midi, długie sukienki ze zwierzęcymi printami oraz luźne koszule. Retro i stylistyka „dzieci kwiatów” wraca do łask!

Więcej proekologicznych kolekcji

W tym sezonie projektanci szczególną uwagę zwrócili na materiały, z których wykonywane są kreacje ich autorstwa. Wiosną czeka nas prawdziwa ekorewolucja, bo w sprzedaży znalazły się kolekcje w całości lub w większości przygotowane ze sprzyjających ratowaniu środowiska tkanin. LPP konsekwentnie realizuje swoją Strategię Zrównoważonego Rozwoju (więcej o niej tu: https://www.lppsa.com/zrownowazony-rozwoj), dlatego w ofercie flagowego brandu, Reserved, pojawiła się pierwsza seria uszyta w całości z materiałów organicznych i recyklingowanych – Joyful #EcoAware Collection. Zawiera ona ubrania m.in. z bawełny organicznej, pochodzącego z recyklingu poliestru, z celulozy drzewnej czy wiskozy z drewna świerku, buku i eukaliptusa. Na podobny krok zdecydował się szwedzki H&M – kontynuując kolekcję Conscious Exclusive, marka postawiła nie tylko na innowacyjne, proekologiczne materiały, ale również na wykorzystanie tkanin, których nie zużyto przy produkcji poprzednich kolekcji.

Szał kolorów

Nawiązania do lat 70. mogłyby wskazywać na to, że w tym sezonie większość ubrań będzie raczej w stonowanych barwach. Nic bardziej mylnego! Wiosną zaroi się od ciuchów w intensywnych, a nawet fluorescencyjnych kolorach! Przedsmak widoczny był już na wybiegach – Tom Ford zestawił czarny top ze spódnicą maxi w odcieniu pomarańczy, z kolei Pierpaolo Piccioli postawił na długie limonkowe sukienki. Jakie kolory warto mieć na uwadze?

  • wspomniane już pomarańcz i limonkę,
  • ognistą czerwień,
  • fuksję,
  • żółty,
  • róż.

Wszechobecny jeans

Jedna z najbardziej pamiętnych stylizacji na początku XXI wieku? Dla wielu to bezapelacyjnie kreacje Britney Spears i Justina Timberlake’a z American Music Awards 2001, kiedy to para pokazała się w jeansowym total looku. Choć taka stylistyka obecnie nie powróciła, to nie da się ukryć, że wiosną tego roku jeans ponownie rozgości się w szafach – na wybiegu prezentowany był już w wiosennej zapowiedzi od Chanel i Bottega Veneta. Na topie w sezonie 2020 będą jeansowe bermudy oraz kombinezony, najlepiej w odcieniu indygo. Wracają również jeansowe sukienki typu „princesska”, katany, ale przede wszystkim spodnie z poszerzanymi nogawkami nawiązujące również do lat 70.

artykuł powstał we współpracy z LPP