Trzy kobiety stworzyły markę, która podbija rynki już nie tylko europejskie. Dzisiaj w rozmowie z nami opowiadają o nadchodzącej kolekcji i planach.
REDAKCJA: Kukukid to bardzo popularna polska marka ubrań dla młodych urwisów. Wy jesteście trzema mamami, które spotkały się by tworzyć. Co Was skłoniło do założenia własnego biznesu?
Kukukid: Wszystkie trzy mamy duże doświadczenie w branży odzieżowej. Po wielu latach w korporacji, zebrawszy doświadczenie z działów komunikacji i marketingu, projektowania i zakupów postanowiłyśmy połączyć naszą wiedzę i kompetencję i stworzyć autorską markę, zgodną z tym, co nam w duszy gra. A wszystko to za sprawą mojego (Marty) spotkania z Asią i rozmową o tym, jak zbudować komunikację na Facebooku. Zaproponowałam Asi, że mogę zająć się po prostu komunikacją i strategią marki. Asie miała klarowny pomysł na to, jak ma wyglądać marka pod względem projektowym. Świetnie znała światową konkurencję. Potem dołączyła do nas Maja, która zajmowała się sprowadzaniem do Polski marek luksusowych, wiedziała więc, jak wygląda ten biznes od strony Klienta.
REDAKCJA: Motto firmy brzmi „Rebel but cute”. Co ono dla Was jako projektantek oznacza?
Kukukid: To hasło stoi u podstaw naszej strategii i dotyczy zarówno produktu, jak i komunikacji marketingowej. Przy tworzeniu kolekcji, czy planowaniu sesji zdjęciowej mamy je zawsze z tyłu głowy, dzięki temu marka jest spójna. A skąd jego pochodzenie? Według mnie, właśnie ta dwoistość jest w dzieciach super, z jednej strony są łobuzami, z drugiej – rozczulają swoją słodkością.
REDAKCJA: Wasze ubrania są niezwykle kolorowe, pełne pięknych patternów. Skąd czerpiecie inspiracje?
Kukukid: Inspirujemy się otaczającym nas światem – wbrew pozorom nie jest on taki szary 😉 Wszystko zależy od dobrej perspektywy. Dużo podróżujemy po świecie, inspirujemy się sztuką, uwielbiamy też jeść. Obserwujemy nasze dzieci – co je kręci, czym się bawią, na co zwracają szczególną uwagę.
REDAKCJA: Jeśli możecie zdradzić tajemnicę, na jakie wzory i kolory stawiacie w sezonie jesień/zima 2017?
Kukukid: Nasz sezon AW2017 to będzie kosmos. W nadrukach pojawią się gwiezdne konstelacje, pies Łajka, planety, uśmiechnięte księżyce. Kolorystyka kolekcji oscyluje wokół czerni, grafitu, bieli i musztardy.
REDAKCJA: Ubrania Kukukid można kupić niemal na całym świecie. To ogromne osiągnięcie. Jaka jest Wasza recepta na sukces?
Kukukid: Na sukces składa się, myślę, wiele czynników. Przede wszystkim jest to ciężka praca, otwarta głowa i trochę szczęścia.
REDAKCJA: Czego możemy Wam życzyć?
Kukukid: Żeby marka KUKUKID podbijała serca dzieci i rodziców na całym świecie 🙂
Fotografie kampanijne – Zuza Krajewska
Zdjęcie teau – Joanna Frota Kurkowska