By Dziubeka to nietuzinkowa biżuteria dla kobiet, a także mężczyzn. Właścicielką i dyrektor artystyczną całego przedsięwzięcia jest Anna Dziubek, od której nazwiska wzięła się nazwa marki.
Redakcja: Początki firmy sięgają 2006 roku, proszę przybliżyć naszym czytelnikom jak doszło do jej powstania i co zainspirowało panią do stworzenia własnej marki biżuterii?
Anna Dziubek: Wszystko zaczęło się, gdy byłam na urlopie macierzyńskim. Nagle stałam się Panią Domu, wychowującą synka, dbającą o zakupy i gotowanie. Wiem, że wiele Kobiet lubi takie życie, ja również spełniałam się w roli mamy, ale jednak czegoś mi brakowało. Zawsze byłam osobą energiczną, wszędzie było mnie pełno, uwielbiam podróżować. Postanowiłam więc, że muszę zacząć robić coś dla siebie i dla swojego rozwoju, mając na uwadze fakt, że nadal mam pod opieką niemowlaka.
I tak powstał pomysł projektowania biżuterii. Opracowałam całą strategię i przygotowałam plan biznesowy. Zaczęłam od sprzedaży bransoletek i naszyjników z ceramiki, które stały się absolutnym hitem! A potem wszystko potoczyło się błyskawicznie i.. oto jestem tu i teraz.
Rozwijanie biznesu to skomplikowany, długotrwały proces. Jaka była Pani początkowa koncepcja na funkcjonowanie firmy i na ile udało się ją zrealizować?
Anna Dziubek: Moje życie toczy się bardzo dynamiczne. Jak zaczynałam nie myślałam, że będę zatrudniać kilkadziesiąt osób, że będę mieć sklepy w największych miastach w Polsce, a dystrybucja wyjdzie poza jej granice. Oczywiście, gdzieś tam marzyłam o tym wszystkim, ale myślałam racjonalnie.
A nagle wszystko nabrało tempa, stałam się rozpoznawalna, moją biżuterię chętnie noszą gwiazdy, blogerki, oglądamy ją w czasopismach dla kobiet. By Dziubeka odniosła sukces, który chyba trochę zaskoczył nas wszystkich, ale na który ciężko zapracowaliśmy.
By Dziubeka to kolekcje bransoletek, naszyjników, pierścionków ale także kolczyki, broszki, breloki. Co panią inspiruje i skąd bierze pani pomysły na nowe kolekcje?
Anna Dziubek: Nieustannie inspirują mnie podróże, nowe miejsca, ludzie. W ciągu roku dużo podróżuję z moim mężem i synem – to nadaje smaku nie tylko naszemu życiu rodzinnemu, ale także mojej pracy. Różnorodność kultur, jedzenie i miejsca, tak różne od tych, które znamy w Polsce czy nawet w Europie są we mnie jeszcze długo po zakończonej podróży.
Wiemy, że biżuteria By Dziubeka posiada salony w całej Polsce, a także za granicą, jak opisałaby pani klientki do których chce dotrzeć ze swoją ofertą?
Anna Dziubek: W pewnym momencie zaczęliśmy kłaść nacisk na to, by docierać do różnych grup wiekowych, od nastolatek po dojrzałe kobiety. Chcemy trafiać zarówno do kobiet bardzo eleganckich, ale również do tych, które prowadzą aktywny tryb życia, które preferują wygodę. Różne kolekcje dedykowane są różnym typom kobiet, nikogo nie zaniedbujemy. Dla nas każda Klientka jest wyjątkowa!
Marka By Dziubeka ma przepiękne konto na instagramie, widać że zdjęcia są przemyślane i dokładnie dobrane, co myśli pani o współczesnych metodach promowania swoich marek czy produktów właśnie w social mediach?
Anna Dziubek: Dziękuję bardzo! Razem z moją agencją PR dbamy o jak najlepszy wizerunek By Dziubeka w Social Mediach. Zdecydowanie uważam, że w dzisiejszych czasach to podstawa budowania relacji z Klientem. Dzięki kontom na Facebooku i Instagramie możemy być tak blisko naszych odbiorców, jak nigdy przedtem. To nie tylko narzędzie wizerunkowe, ale także sprzedażowe – dzięki Social Mediom możemy poznać naszych klientów, widzimy, co im się podoba, czego chcieliby oglądać więcej. Co tu dużo mówić – Facebook i Instagram to genialne narzędzia biznesowe!
Marka została wielokrotnie nagrodzona i doceniona zarówno za wartość artystyczną i estetyczną samych produktów, jak i za model prowadzenia biznesu. Proszę powiedzieć o najbliższych planach firmy na rozwój?
Anna Dziubek: Aktualnie moim celem jest zamiana naszych stoisk firmowych na sklepy, takie z prawdziwego zdarzenia, w których klient czuje się bardziej luksusowo. To jest nasz kolejny etap rozwoju, który mam nadzieję, już za chwilę stanie się rzeczywistością.
By Dziubeka to nie tylko piękna biżuteria, ale również filozofia wspierania kobiet. Organizujecie akcje jak na przykład “Opalaj się bezpiecznie”, podczas której zaangażowane w nią osoby publiczne promowały sprzedaż bransoletek, a temu wszystkiemu przyświecał szczytny cel. Cały dochód z akcji został przekazany na walkę z rakiem. Czy ma Pani w planach kolejne tego typu przedsięwzięcia?
Anna Dziubek: Te akcje przewijają się przez naszą markę non stop, nie wszystkie jednak są wielkimi akcjami promowanymi w internecie. Niektóre to małe wydarzenia, wspierające pojedyncze osoby czy placówki. To są rzeczy, którymi nie zawsze się chwalimy – po prostu pomagamy, bo przecież o to w tym wszystkim chodzi.
Jest pani niewątpliwie kobietą sukcesu, o różnorodnych doświadczeniach, jaką radę mogłaby udzielić pani innym dziewczynom, które rozpoczynają swoją karierę zawodową, albo zmieniają swoje życie i chcą rozpocząć własny biznes?
Anna Dziubek: Na pewno powiedziałabym, aby wierzyły w siebie i swój pomysł oraz otaczały się osobami, które je wspierają. Dziewczyny bądźcie pewne siebie, miejcie podniesione głowy i działajcie. Nie zrażajcie się nadmiarem obowiązków czy drobnymi porażkami – niestety, sukces jest okupiony ciężką pracą. Ale potem przychodzi czas odcinania kuponów i wielkiej satysfakcji.
Marka By Dziubeka odniosła sukces i ciągle się rozwija. Jako właścicielka na pewno ma pani dużo doświadczeń i wiedzy jak prowadzić i rozwijać przedsiębiorstwo. Czy zna pani jakąś uniwersalną receptę, sposób na sukces i jak osiągnęła go Pani?
Anna Dziubek: Tak jak już wspomniałam – potrzebne są ogromne pokłady energii, odwaga, pewność siebie. Nic się samo nie zrobi, nie wszystko przychodzi łatwo, ale przecież nie ma rzeczy niemożliwych. Jak się coś nie udaje, próbuję z drugiej strony, z trzeciej, dziesiątej, aż wreszcie jest sukces! Determinacja – to z pewnością klucz do spełnienia naszych celów.