MÉGANE GRANDCOUPÉ od Renault.
Elegancki, dynamiczny design i elementy wyposażenia typowe dla aut z wyższego segmentu

Z początkiem roku nasza redakcja miała okazję testować na europejskich  oraz stołecznych drogach Megane GrandCoupe. Jesteśmy pod dużym wrażeniem przestrzeni auta, funkcjonalności, wszechobecnych gadżetów ułatwiających życie kierowcy i pasażerów. Wizyta na stacji benzynowej również kończy się miłym zaskoczeniem przy kasie. Zobaczcie o czym mówimy

MÉGANE GRANDCOUPÉ

MÉGANE GRANDCOUPÉ

Nowy MÉGANE GrandCoupé został zaprojektowany równolegle z Nowym MÉGANE. Dzięki temu oferuje identyczne właściwości jezdne, komfort i zaawansowane technologie co wersja pięciodrzwiowa. A dodatkowo model ten posiada rekordowo przestronne wnętrze jak na ten segment, zapewniające dużą ilość miejsca wszystkim pasażerom oraz bagażnik o pojemności wynoszącej aż 550 dm3

MÉGANE GRANDCOUPÉ

MÉGANE GRANDCOUPÉ

Elegancki, pełen harmonii design i oferta wyposażenia przejętego z aut z wyższego segmentu dobitnie świadczą
o wysokiej klasie Nowego MÉGANE GrandCoupé

MÉGANE GRANDCOUPÉ

MÉGANE GRANDCOUPÉ

. 

Prestiżowy sedan o dynamicznym designie

Nowy MÉGANE GrandCoupé jest trójbryłowym sedanem o dynamicznej i pełnej elegancji stylistyce. Kształtem nawiązuje do klasycznych kanonów trójbryłowych sedanów, które w wielu krajach wciąż pozostają nadwoziem preferowanym przez kierowców poszukujących samochodu będącego wyrazem ich pozycji i awansu społecznego.

NowyMÉGANE GrandCoupé to znacznie więcej niż zwykła czterodrzwiowa wersja Nowego MÉGANE:

  • Wyróżnia się on spośród konkurencji sylwetką i proporcjami kojarzącymi się z coupé.
  • Dzięki bogatemu know-how designerom Renault udało się w harmonijny i zrównoważony sposób wkomponować
    w to auto bagażnik o objętości 550 dm3

    MÉGANE GRANDCOUPÉ

    MÉGANE GRANDCOUPÉ

W ofercie Nowego MÉGANE GrandCoupé, w wyższych wersjach wyposażenia, dostępny jest unikalny w tym segmencie duży, panoramiczny otwierany (w części przedniej) szklany dach, pozwalający doświetlić wnętrze naturalnym światłem, zarówno na przednich, jaki na tylnych miejscach. Dach ten, widziany od zewnątrz, tworzy swoisty łącznik między przednią i tylną szybą, podkreślając jednocześnie elegancki i wyrafinowany design Nowego MÉGANE GrandCoupé.

Nowy MÉGANE GrandCoupé jest oferowany w dziewięciu kolorach nadwozia:

  • Osiem lakierów metalizowanych:
    Biała Perła (lakier specjalny), BeżDune, Niebieski Cosmos, Brązowy Vison, Czerwony Carmin, Szary Titanium, Szary Platynowy, Czarny Etoilé.
  • jeden lakier niemetalizowany: Biel Alpejska.

 

Wnętrze: Nowy MÉGANE GrandCoupé dba o swoich pasażerów

mat jak w kokpicie i wyrafinowane, wysokiej jakości materiałyNowy MÉGANE GrandCoupé oferuje przywodzące na myśl kokpit samolotu wnętrze dzięki wyprofilowanym, obszernym fotelom, technologicznie zaawansowanym instrumentom pokładowym (przezierny, kolorowy wyświetlacz Head-Up, zespół wskaźników i zegarów z 7-calowym, kolorowym, konfigurowalnym ekranem TFT, system multimedialny R-LINK2 z ekranem dotykowym o przekątnej do 8,7 cala) oraz doskonałej ergonomii miejsca kierowcy.

 

Szczególnie wiele uwagi poświęcono jakości wykończenia, materiałom i kolorystyce wnętrza:

  • piankowy materiał pokrywający deskę rozdzielczą, górną część płatów drzwi,
  • obramowania zegarów, nawiewów, centralnej konsoli pokryte prawdziwym, wykończonym na matowo chromem,
  • w wyższych wersjach wyposażenia kierownica pokryta skórą licową Nappa.

W zależności od wersji i rynku zbytu, wnętrze Nowego MÉGANE GrandCoupé będzie dostępne w kolorystyce czarnej (rodzaje tapicerek do wyboru: dwie materiałowe, welurowa lub skórzana) lub beżowej (rodzaje tapicerek do wyboru: materiałowa, welurowa lub skórzana).

Wszystkie te elementy przyczyniają się do zapewnienia wysokiego poziomu przyjemności jazdy Nowym MÉGANE GrandCoupé.

Fotele przednie zostały wykonane z niezwykłą precyzją. Dzięki swojemu kształtowi i zastosowaniu pianki o podwójnej gęstości zapewniają wysoki komfort i doskonałe podparcie boczne. Posiadają tę samą konstrukcję co fotele w modelach Espace i Talisman, co zapewnia im najwyższe miejsce w segmencie pod względem komfortu. W zależności od wersji i rynku, fotele przednie są podgrzewane, a fotel kierowcy posiada ponadto funkcję masażu i regulację podparcia lędźwiowego.

Instrumenty pokładowe przeznaczone do użytku kierowcy zostały zgrupowane na kolorowym, 7-calowym wyświetlaczu TFT. Barwę wyświetlacza można spersonalizować. Podaje on klasyczne informacje związane z prowadzeniem pojazdu, takie jak: prędkość, prędkość obrotowa silnika, zużycie paliwa itd.

Możliwość personalizacji stylu jazdy dzięki technologii MULTI-SENSE

Dostępny już wcześniej w modelach Espace i Talismansystem MULTI-SENSE jest technologią umożliwiającą personalizację doznań z jazdy poprzez zmianę:

  • charakterystyki pracy pedału przyspieszenia i silnika,
  • czasów zmiany przełożeń (tylko w wersjach ze skrzynią biegów EDC),
  • stopnia twardości układu kierowniczego,
  • oświetlenia ambientowego we wnętrzu,
  • funkcji masażu w fotelu kierowcy (zależnie od wersji).

Umieszczony na centralnej konsoli przycisk MULTI-SENSE umożliwia bezpośredni dostęp do tej funkcji na ekranie systemu
R-LINK2 i wybór jednego z pięciu możliwych trybów jazdy: Neutralny, Komfort, Sport, Eco i Spersonalizowany. Towarzyszy im pięć rodzajów oświetlenia ambientowego: beżowy, czerwony, niebieski, fioletowy i zielony. Oświetlenie ambientowe obejmuje centralną konsolę oraz płaty przednich i tylnych drzwi. Jest dopasowane do koloru wyświetlania na ekranie TFT i pionowym ekranie multimedialnym.

Technologia MULTI-SENSE oferuje także możliwość personalizacji brzmienia silnika. Do wyboru są trzy tryby: Neutralny, Komfort i Sport.

 

Przezierny, kolorowy, chowany wyświetlacz Head-Up poprawia bezpieczeństwo i komfort kierowcy, zwłaszcza dzięki bardzo dobrej czytelności, i ułatwia korzystanie z systemów wspomagających prowadzenie. Kierowca może w pełni bezstresowo, bez odrywania wzroku od drogi, odczytać z niego użyteczne informacje: aktualną prędkość, wskazówki systemu nawigacji
i systemów wspomagających prowadzenie.

Nowe Renault MÉGANE GrandCoupé jest wyposażone w najnowsze technologie wspomagające prowadzenie (ADAS), identyczne jak w innych modelach Renault z wyższych segmentów (Espace, Talismani Nowy Koleos).

Zespół systemów ADAS, dostępnych i aktywowanych za pośrednictwem systemu R-LINK2, obejmuje następujące funkcje:

  • bezpieczeństwo: aktywny regulator prędkości (ACC), aktywny system wspomagania nagłego hamowania (AEBS);
  • ostrzeganie: system kontroli pasa ruchu (LDW), system kontroli bezpiecznej odległości (DW), system ostrzegania
    o nadmiernej prędkości, z funkcją rozpoznawania znaków drogowych (OSP z TSR), system kontroli martwego pola (BSW), system wykrywania zmęczenia kierowcy (TDW);
  • ułatwianie prowadzenia: kamera cofania, funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania, system wspomagania parkowania przód/tył/bok i system wspomagania parkowania „Easy Park Assist” (parkowanie bez użycia rąk).

    MÉGANE GRANDCOUPÉ

    MÉGANE GRANDCOUPÉ

Artykuł powstał we współpracy z Renault Polska