Marka Paterns prezentuje kampanię edukacyjno-wizerunkową Wełna na lato. Kampania ma na celu poszerzenie świadomości na temat naturalnych materiałów i zrównoważonych upraw oraz zwrócenie uwagi na wyjątkowe właściwości wciąż mało popularnej w Polsce, wełny merino.
Na projekt Wełna na lato składa się m.in.: cykl artykułów merytorycznych, video-sonda, sesja wizerunkowa oraz konkurs.
Projekt przybliża zalety wełny merino, która posiada wyjątkowe właściwości termoregulacyjne (latem chłodzi, zimą grzeje), doskonale separuje wilgoć od skóry, jest odporna na kurz i brud oraz chroni przed szkodliwymi promieniami UV. Włókna o tych szczególnych właściwościach pochodzą od merynosów – rasy owiec, zamieszkujących tereny o najbardziej ekstremalnych warunkach atmosferycznych na świecie – nowozelandzkie Alpy. Latem temperatura osiąga tu 40 stopni Celsjusza, a zimą spada poniżej -20. Taki klimat wymaga odpowiedniego przystosowania się merynosów. Dlatego, dotąd kojarzona głównie ze sportową bielizną termoaktywną, wełna merino idealnie sprawdza się latem.
W sklepach dostępne są ubrania z różnych tkanin, z których każdy ma przypisane indywidualne właściwości. Jednak to właśnie wełna merino może być wykorzystywana o każdej porze roku. W lecie wełna merino jest szczególnie przydatna w okresie letnim, gdyż może wchłonąć nawet 35% wilgoci. To oznacza, że świetnie sprawdzi się jako składnik bluz czy swetrów.
Marka Paterns istnieje od 2017 roku. Jako jedna z nielicznych na polskim rynku produkuje ubrania z wełny merino. W pierwszej kolekcji marki znalazły się trzy autorskie linie wzorów inspirowane egzotyką Japonii i związanym z nią poszanowaniem natury oraz organiczną strukturą i genealogiczną symboliką drzew. „Drzewa są jak wielka rozrastająca się rodzina. A nasze kolekcje przeznaczone są właśnie dla całych rodzin. Paterns ma spajać rodzinę i nadawać jej unikalny wzór i charakter. Kierujemy naszą ofertę do osób ceniących sobie wygodę i oryginalność, którym wartości związane z ekologią i slow fashion nie są obce. Mamy nadzieję, że kampania Wełna na Lato przyczyni się do wzrostu liczby świadomych konsumentów”.– mówi Katarzyna Lamik, założycielka marki Paterns.
Marka prowadzi także bloga inspirowanego ideą Wędrującego Instagramu, gdzie osoby prowadzące galerię zmieniają się regularnie. Redaktorzy reprezentujący różne pokolenia i różny punkt widzenia dzielą się swoim historiami. Obok tematów lifestylowych pojawiają się zagadnienia związane z szeroko pojętą edukacją. Strategia Paterns zakłada otwarty dialog i wymianę doświadczeń. Kampania Wełna na Lato jest jej kolejnym elementem.
artykuł powstał we współpracy z marką Paterns