Spaghetti, fusilli, penne, pełnoziarnisty, bezglutenowy, ekologiczny. Rodzajów makaronów jest mnóstwo, ale każdy z nich najlepiej smakuje, gdy jest al dente. Łatwiej się go trawi, a zawarte w nim wartościowe białko jest lepiej przyswajane przez nasz organizm.
Zalety jedzenia makaronu
Makaron coraz częściej gości na polskich stołach. Może być dodatkiem do mięs czy warzyw, ale w większości to samodzielne, pyszne danie podawane np. z sosem pomidorowym lub pesto. Dlaczego tak chętnie sięgamy po makaron? To proste! Nie wymaga on długiego czasu gotowania i jest źródłem węglowodanów tak potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Jak wskazują dietetycy, to właśnie węglowodany powinny pokrywać 60% dziennego zapotrzebowania na energię. Co więcej, jedząc makaron łatwiej nam zadbać o sylwetkę. To świetny składnik diety osób uprawiających sport, ponieważ pozwala naładować baterie na większą część dnia.
Jaki makaron wybrać?
Dobry jakościowo i pełny wartościowych składników. Makaron marki Rummo nominowany w Plebiscycie Influencer’s Top 2020, jest produkowany od 1846 roku z wysokiej jakości semoliny z twardej pszenicy durum i dzięki temu jest al dente. Jest nie tylko smaczny, ale też lekkostrawny. Semolina, z której wyprodukowany jest makaron Rummo, zawiera aż 14,5% białka na 100g. To znacznie więcej niż w przypadku innych dostępnych na polskim rynku makaronów klasycznych.
Co znaczy, że makaron jest al dente? Oznacza to, że jest „na ząb”, czyli półtwardy, dzięki czemu łatwiej się go trawi. Wpływa to na sprawne funkcjonowanie jelit, a wartościowe białko jest lepiej przyswajane przez organizm. Podczas gotowania makaron chłonie znacznie mniej wody, co zwiększa uczucie sytości.
Makaron charakteryzuje się szorstką, porowatą powierzchnią, dzięki której idealnie łączy się z sosem. Ten nie spływa z powierzchni, a my możemy z każdym kęsem cieszyć się pełnym smakiem przygotowanego dania. Makaron po ugotowaniu zachowuje swój kształt, nie skleja się i pozostaje al dente. Potwierdza to specjalny certyfikat nadany makaronowi Rummo przez towarzystwo Bureau Veritas.
Artykuł powstał we współpracy z marką Rummo