LOCAVORE. Nowy trend wkracza do Polski.

Locavore jest trendem żywieniowym, który wkracza do Polski. W sumie można się tylko z tego cieszyć, bo dzięki niemu ludzie mogą rozszerzyć dietę, a dodatkowo zadbać o środowisko.

Locavore stał się bardzo popularny w Stanach Zjednoczonych oraz w niektórych rejonach Europy. Słowo locavore powstało z połączenia dwóch słów carnivore (ang. mięsożerca) i herbivore (ang. roślinożerca). Pierwszy raz świat usłyszał ten wyraz w 2005 roku w San Francisco od Jessici Prentice, która jest propagatorką zdrowego żywienia bazującego na lokalnych produktach.

A czym jest locavore?

Po polsku zjawisko określa się mianem patriotyzmu konsumenckiego, czyli świadome kupowanie żywności, która została wyprodukowana w kraju konsumenta. 

Istnieje wiele powodów, aby wypróbować dietę opartą na lokalnej żywności. Jednym z nich jest chęć wsparcia lokalnych rolników i gospodarki. Innym chęć zmniejszenia emisji CO2, co przekłada się na rozmiar śladu węglowego, czyli pozytywnie wpłynie na środowisko.

Niektórzy ludzie stosują patriotyzm konsumencki ponieważ uważają, że lokalna żywność smakuje lepiej i jest dla nich zdrowsza. Co pewne sięgając po produkty lokalne dieta staje się różnorodna i sezonowa, a to ogromna zaleta. Lokalna żywność jest bardziej świeża, ponieważ świeżość idzie w parze z szybką, lokalną dostawą możliwą tuż po zbiorach. Dodatkową zaletą jest fakt, że wspierana jest lokalna gospodarka oraz dzięki locavore ludzie poznają społeczność, w której żyją.