Tendencje ku redukcji emisji CO2 są widoczne na rynku motoryzacyjnym już od pewnego czasu. Jednocześnie gabaryty samochodów z generacji na generację stają się coraz większe. Francuski gigant motoryzacyjny Renault, z uwagi na potrzeby konsumentów i kwestie związane z ograniczeniem spalin, zdecydował się rozszerzyć swoje portfolio o nowy model utrzymany w sportowej stylistyce o bryle typowej dla pojazdów z segmentu SUV. Mowa o Renault Arkana, który trafi w gusta nawet najbardziej wymagających użytkowników.

Dotychczasową gamę modeli o napędzie E-TECH Hybrid stanowiły trzy modele o kompaktowych gabarytach: Clio, Mégane oraz Captur.

Jej uzupełnieniem oraz otwarciem na potrzeby klientów, którzy szukają większej przestrzeni w samochodzie będzie Arkana. To właśnie odbiorcy przede wszystkim ceniący sobie swobodę i aktywność są najważniejszą grupą docelową modelu. Połączenie sportowej sylwetki z praktycznym zastosowaniem pojemnego bagażnika oraz wielu przydatnych schowków jest świetnym kompromisem dla kierowców dynamicznych, ceniących sobie wygodę podróżowania i zdolność adaptacyjną samochodu w zależności od zapotrzebowania użytkownika.

Wnętrze, utrzymane w nowoczesnej, nienachalnej stylistyce, zapewnia ergonomię i komfort korzystania z wszystkich przyrządów. Producent wyposażył konsolę w indukcyjną ładowarkę do smartfonów, dwa złącza USB oraz pionowy ekran dotykowy w dwóch wariantach pod względem wielkości matrycy. Intuicyjny layout pozwala na wygodną obsługę systemów multimedialnych obecnych na pokładzie Arkany.

Wspomniany wcześniej układ E-TECH Hybrid o mocy 145 KM jest napędem full hybrid, który znaleźć można również w modelu Clio. Ten innowacyjny napęd, podczas konstrukcji którego wykorzystano bogate doświadczenie koncernu w Formule 1, łączy wysoką wydajność w zakresie odzyskiwania energii i redukcji spalin z więcej niż zadowalającymi osiągami. Oprócz tej jednostki, producent oferuje także egzemplarze z napędem TCe, czyli tzw. mikrohybrydowym, turbodoładowanym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Ta technologia polega na dodaniu rozrusznika-alternatora, który współpracuje z domyślnym, litowo-jonowym akumulatorem 12V. Zapewnia komfort prowadzenia przy zachowaniu najwyższych standardów dotyczących niezawodności i trwałości.

Renault nie zapomniał również o tych, którzy w samochodzie do codziennego użytku poszukują sportowej stylistyki.

Rozwijana przez Renault od lat linia R.S. Line stawia na elegancję w sportowym wydaniu. Model opracowany o usportowioną linię czerpie z DNA Renault Sport oraz z kultowego już Nowego Mégane R.S.

Wyrazistą, dynamiczną stylistykę dopełnia wersja kolorystyczna Pomarańczowy Valencia, która została opracowana specjalnie dla tej wersji Arkany. Detale, takie jak listwa inspirowana rozwiązaniami z F1, specjalny zderzak, obręcze kół Silverstone z czerwonymi akcentami kolorystycznymi czy podwójna chromowana końcówka wydechu nadają dynamicznego charakteru i wyróżniają Arkanę R.S. spośród innych opcji tego modelu.

Nam się bardzo podoba.

Artykuł powstał we współpracy z Renault Polska